КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО
"РІВНЕНСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР СЛУЖБИ КРОВІ"
РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

ДАЙДЖЕСТ ЗМІН В ОХОРОНІ ЗДОРОВ'Я № 24, ЛИПЕНЬ 2020

None

Е-направлення: курс на прозорість та ефективність 


Модель фінансування, яку ми з вами впроваджуємо в системі охорони здоров’я, передбачає передусім прозорість. Прозорість умов — єдиних для всіх медзакладів. Прозорість тарифів і вимог до надання медичних послуг. І також, що дуже важливо, — прозору звітність.

Для того щоб мати змогу аналізувати і покращувати ситуацію в системі охорони здоров’я, потрібно володіти точними цифрами щодо всіх аспектів надання медичних послуг: скільки і яких досліджень проведено, яких втручань найчастіше потребують пацієнти, які захворювання переважають у тому чи іншому регіоні, і ще багато нюансів. Врахувавши чесну, не «намальовану» статистику, НСЗУ зможе забезпечити ефективніший розподіл фінансування медичних закладів, а лікарі матимуть адекватні умови для надання якісних послуг пацієнтам.
Важливим інструментом, за допомогою якого забезпечується прозорий облік медичних послуг, є електронні направлення. Отримання медичних послуг у спеціалізованих медзакладах та у лікарів-спеціалістів, проведення обстежень, госпіталізація здійснюються для пацієнта безоплатно за умови наявності е-направлення.
Пацієнт самостійно обирає медзак-лад, у якому отримати ці послуги, незалежно від свого місця проживання/прописки або того, в якому районі/місті працює лікар, котрий виписав це направлення. Зокрема, пацієнт може звернутися до приватної клініки чи до лікаря, який має власну практику, якщо вони уклали договори з НСЗУ на надання відповідних послуг. А перерахує кошти саме тому закладу, до якого пацієнт звернувся по допомогу.
Така система стимулює здорову конкуренцію серед медичних закладів. Адже пацієнт піде туди, де очікує отримати якісну медичну допомогу, – до закладу, оснащеного сучасним обладнанням, у якому працюють висококваліфіковані лікарі та дбайливий молодший медичний персонал.
Принцип вільного вибору медзакладу за направленням вигідний не лише пацієнтам, але й лікарням: вони отримають справедливу оплату за надані медичні послуги, а не за кількість ліжко-місць.
Щодня в країні медичні працівники створюють у середньому 75 тисяч електронних направлень. Отже, ми працюємо з вами разом над прозорістю та ефективністю системи охорони здоров’я. Як ви вже могли переконатися, НСЗУ оперативно реагує на всі зміни поточної ситуації та виклики часу. Так само інформація, отримана завдяки аналізу обігу направлень, буде ретельно аналізуватися.


Дмитро Черниш, директор Департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я НСЗУ.

Повна версія номеру